Just do it!

Just do it!

torsdag 11 augusti 2011

Öppettider i Mor Ágústas denna helg: fredag: 13-18 lördag & söndag: 11-15

 Hej mina hjärtan!
Jag börjar verkligen bli som hänt i veckan! Fast, utan att det händer så mycket. 
Eller jo, det gör det visst, men jag orkar inte skriva om det..;)

I alla fall, denna vecka började helt dundrande underbart, med 
massor av besök i min lilla butik.
Goda vänner som jag inte sett på länge kom förbi, både från Västervik och Österlen. "Åhhh, jag är så rik!"
Tack för att ni kom..❤
Som om inte det vore nog, så när jag snurrade runt därute i söndags, kom det två tjejer in, och när den ena sa sitt namn, trodde jag fullkomligt att jag skulle tuppa av! Det är en underbar tjej som mailat mig ibland, när jag haft mycket funderingar och berg och dalbanor.
Vi har inte träffats förr, men så kändes det inte. Ni vet, sådär "klick" och man har hundramiljoner saker att prata om! Helt fantastiskt kul var det..:))) Och på de två första bilderna ser ni en del av presenten hon gav mig. Alltså, fatta, världens största olivkrans, handplockad av hennes svåger, i Israel där hon bor.
Ni förstår att jag bugar. 

Och jag har tänkt så mycket denna vecka på, så mycket kärlek vi har. 
Jag menar, varje helg sen jag öppnade min butik, har jag fått besök av så fina människor, som läser min blogg! Och varje gång blir jag alldeles rörd, och till och med en aningen blyg. För inte sitter man och tänker på det när man pladdrar runt vid datorn. Jag hade aldrig i min vildaste dröm, trott att bloggen min kunde ge mig så berikande möten. Aldrig!
Jag vill så att ni vet, alla min kära ljuva besökare, att jag är så oändligt tacksam. Helhjärtat.

Jag har också denna vecka, tänkt hur jag ska göra med min blogg. Ska jag fortsätta som jag alltid gjort, eller förväntas något annat av mig nu, när jag har min lilla butik?! Jag vet att det låter konstigt, men jag har ändå tänkt det. Och kommit fram till att så länge jag bloggar, kör jag mitt jag. 
Klarar inte av att ha en annonsblogg. Fast jag förmodligen borde det. Men borden är ju något jag trotsar, och finner tråkigt, så jag tror på lekens lycka istället..:))
Men självklart blir det ändå mycket butik, eftersom jag praktiskt taget bor där, och leker och lär, varje dag. Denna vecka har jag bl.a. äntligen kommit in i inredningsflow, (måste vara regnet och doften av höst..:) gjorde bl.a. insynsskydd i dörrarna in till toan därute. Material, tapetlim och udda spetsar. Resultatet kan ni se på bilderna..:)

Och nu har jag skrivit så mycket att mina fingrar är helt kalla. Märkligt!?! Måste också vara regnet och doften av höst...

Inte mina bästa bilder precis, men så är det när man inte övar..:))))

Så nu ska jag öva som bara den!...tänker jag nu i varje fall. 
Men först ska jag sova.

Puss och kram och allt mitt goda till er alla mina solar!
Njut av helgen och livet och dess små under, som så gärna går oss förbi.

Och jag vill be er, höja en skål för kärleken. 
-Den behövs kanske mera än någonsin just nu i vår värld, när ondskan har visat sitt ansikte i närmare oss en förväntat.


Så ses vi snart igen.
//Goa

38 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Vilket fint inlägg, och så glad jag är över att du fortsätter som innan, för jag gillar din blogg som den r. Och jag hoppas att jag någon gång kommer att kunna besöka din fina butik oxå. Kram Johanna

Tinas bo sa...

Phhhuuu, då kan jag sova lugnt nu... :)
Skönt att du fortsätter med bloggen, skulle bli jäkligt tomt utan dig!
Du är en så otrolig inspirationskälla!!!
Bara ÄLSKAR din blogg!!
Och vad fint du skrev...
Hoppas oxå att nån gång kunna besöka din butik!!

Kram Tina

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Goa,
Such a beautiful gift and all the way from Israel. What a wonderful thought.
I, too, am so pleased that you are still blogging. I don't know what I'd do without your inspiration !!
I love your photographs today. It's always wonderful to see different parts of your home. I just wish that I could visit your shop. XXXX

Norrfrids Eija sa...

JA, Goa du är på helt rätt spår här, vi VILL att du fortsätter som du alltid gjort med dina härliga vackra personliga inlägg, inte vill vi ha några renodlade annonser här inte, det har man hemsidor till. Bloggen ska andas Goa och det gör den ju, varje gång, helt unikt!
Ha det bara så bäst!
Eija

Lisas torp sa...

Vilka härliga möten du verkar ha haft och så roligt att många hittar till din fina butik!
Klokt av dej att välja "lekens lycka" - bara DU vet ju hur du vill ha det!

Underbara bilder på dina fina dörrar!
Allt gott och en härlig helg önskar jag dej!
Kram
Lisa

Lisas torp sa...

Vilka härliga möten du verkar ha haft och så roligt att många hittar till din fina butik!
Klokt av dej att välja "lekens lycka" - bara DU vet ju hur du vill ha det!

Underbara bilder på dina fina dörrar!
Allt gott och en härlig helg önskar jag dej!
Kram
Lisa

annika sa...

Absolut det rätta beslutet angående bloggen. Inga annonser tack.
Får en tanke då jag läser dina vackert fina skrivna rader: Som man är mot andra är andra mot dig.
Stooor kram
annika

Mia Maräng sa...

Hejsan!
Jag vill så gärna att du fortsätter som du har gjort med bloggeriet.Blev lite rädd när jag läste första raden och tänkte ska hon lägga ner bloggandet! Skulle bli väldigt tomt..
Tycker så mycket om att läsa dina inlägg och titta på va du har hittat på för nya saker.Dörrana blev helt underbara med spetsen..
Må så gott.
Kram Mia

Rummet för välbefinnande sa...

Det är klart att du ska fortsätta som du gör, som du gjort och som känslan säger dig att du ska göra.... Det är ju det som är DU!
Satt och tittade på bilderna, från när ni var här, häromdagen och jag bara log hela jag. Ska ta och skicka över några till er så ni får se. Det var häääääärliga dagar.......

Puss och kram och ha en riktigt fin helg.
Mia

PS Nästan så det gjorde lite ont i bröstet när jag såg de vackra dörrarna. Du är fenomenal och det liksom bara kittlar av välbehag ska du veta - SÅ VACKERT ÄR DET!!!!!!

Rut och Signe sa...

Jag har precis fått tag på ett torp från 1700-talet och har gamla slitna fönster som jag tänker renovera. Vilken härlig idè med spetsarna! Själv fick jag massa spetsar av en gammal dam till min butik för några veckor sedan och gissa om jag blev lycklig! Bilder är jättefina så du har redan bra talang för att fota. Ha en skön helg, Marie

rosenälvorna sa...

Hej på dig! Jag blir jätteglad om bloggen fortsätter precis så som du vill, du tar så härliga bilder och skriver så trevligt personligt. Jättesnyggt med spets i fönsterdörrarna!!!! Christina

kråke sa...

Härliga bilder och härliga människor:)) Ska bli kul om jag någon helg får till det och kan besöka din fina butik:))

Kramis kråke

Elena freeze-tear sa...

Dear Goa, how wonderful for You blog... blog, where communicate with people speaking different languages, but close in spirit and a sense of the beautiful, filled with threads of time. These threads permeate us across countries and time...so your beautiful door, awakened my memories of my childhood and my beloved grandmother...because in the villages has been customary for us to decorate the doors with glass lace (only on a rope)... Thank you...Elena/

gittan sa...

Suckar... hänförd av dina som alltid fantastiska bilder... Bloggvänner som tittar in i butiken är de bästa <3 och visst är det som om man känner varann trots att man aldrig träffats. Otroliga, underbara möten... Jag hade tänkt besöka dig nästa vecka men mannen min beslutade sig för att ta ännu en veckas semester så då far vi iväg ett par dagar igen "gillar" Men sen komer jag garanterat / kram

Mimmie sa...

Nej men, snälla söta rara, inte får Du skrämmas på det viset. Hjärtat hamnade i halsgropen direkt när jag lästa Dina första rader och har lotet svårt att lägga sig tillrätta nu trots att jag såg att Du kommer att fortsätta att blogga som Gúa alltid gjort. Så härlig olivkrans Du fått och dörrarna - ännu mer Wienerkänsla. Kommer snart och kramar om Dig igen men skickar virituella så länge. Mimmie

hemtrevnad marie sa...

Härligt att du fortsätter blogga Gùa!!
Vet hur det är när man inte hinner ned hemma, man befinner sig i butiken för jämnan och tycker inte att man hinner piffa och plåta hemma, men man får vara lycklig när man får jobba med det man älskar, även och det blir lite för mycket jobb ibland, nu ska jag också sova, (har tagit mig en semesterdag imorgon , så nu väntar en Värmlandstripp:))
kraam

Hanna sa...

ÅÅÅ, så fint du har det. Önskar att jag kunde titta förbi när du har öppet. Får ta det som semester-tripp nästa sommar. Kram

Anna S sa...

Hej Goa. Vad fint du gjort det i butiken med inynsskyddet och allt.

Skönt att läsa att du vill fortsätta blogga som du gör.

Jag uppskattar din blogg och att du delar med dej. Din butik verkar vara en underbar dröm som gått i uppfyllelse.

Mvh Anna S

Puumuli sa...

Jag hoppas att du fortsätter med ditt bloggande; man hittar alltid något nytt hos dig!

Hoppas att din helg är fin!

Kram
Sari från Puumuli

Frida sa...

Så roligt att du fortsätter att blogga men som vi pratade om när jag var och besökte din butik, känn ingen press. Det ska vara roligt att blogga. Jag är så glad om du vill fortsätta för jag älskar din blogg. Det måste vara underbart med så härliga möten med människor som kommer och besöker din butik.

Må så gott Goa!
Kram Frida

Kristín S. Bjarnadóttir sa...

Flottar myndir og í guðs bænum haltu áfram.... við hérna á Íslandi erum kannski ekki nógu dugleg að skrifa komment, ég t.d. gleymi alltaf lykilorðinu mínu :) en ég veit af þó nokkuð mörgum konum sem kíkja reglulega inn á síðuna þína í leit að innblæstri :))

Kær kveðja og einhvern tímann á ég eftir að kíkja í búðina til þín! Hvað er langt til þín frá Malmö...?

kk Kristín

Sussi / Sussinghurst sa...

Hvor ser det godt ud med blonderne limet på ruderne. Jeg vil straks "gå på jagt" efter blonder der kan limes på mit badeværelses skabs glasruder..... når gæsterne ikke kan se ind i skabet, så behøver jeg ikke at ha' så meget orden toiletsagerne derinde, hi hi

Ella på Bråkmakargatan sa...

Helt rätt fortsätt på ditt vanliga vis, så mycket mer intressant. Underbar olivkrans, vilken lycka att få en sådan fin gåva.

Elisabeth

Annelie sa...

Hej Goa!
Mor Ágústas garage ser inbjudande ut på bild, men när man kliver in genom dörren IRL så blir man nästintill mållös, vilket vi blev förra helgen. Sååå mysigt! Och vilka fina saker! Jag och maken kommer på besök fler gånger :-) var så säker!
Kram från Annelie & Jerry i Helsingborg

(Sänder en tacksam tanke till "Lilla Blanka" som gjorde att jag fick upp ögonen för din fina butik).

Iren sa...

Må bare få si: Tusen takk for denne flotte bloggen som er i mine øyne den mest inspirerende jeg har funnet!!! Tro meg, jeg har mange timer med å kikke på dine flotte og inspirerende bilder og jeg forteller om bloggen din til andre. Keep up the good work!!!

Millygarden sa...

Åh så härliga inspirerande bilder...man får sån lust att pyssla när man besökt dig.

Kraam Marina

kullervilla sa...

Underbart du skriver och underbara bilder.
Tänk att bara få en så vacker krans...
kramiz//kullervilla

Lotta sa...

Tack för otroligt vackra bilder!
Så roligt att det går bra i butiken. Kanske kan jag komma förbi någon gång... Kram Lotta

Lene fra Lillehammer sa...

Hei du! Så utrolig flott blogg du har og du viser så mange flotte bilder. Håper det går greit at jeg legger deg som en av mine favorittblogger?
Mange klemmer fra Lene!

Anonym sa...

Först blev jag förskräckt men sedan kunde jag andas ut! Jag vill absolut att du fortsätter med bloggen precis som förut. Jag läser många olika bloggar men jag har än inte funnit någon som är så fantasifull och inspirerande som din Gua! Du har en helt unik stil och jag hoppas verkligen att du inte ändrar på den! Du ska bara vet hur mycket idéer och kreativitet den föder... Lycka till från kicki i Ö-vik

G. Lindwood sa...

Love your shop - I could live in it! I am so glad I've had the opportunity to visit it in person.
Hugs, Gretha

Vida sa...

jag blir alldeles salig när jag tittar in till dej..så vackert så rofyllt så sagolikt...

bilderna andas så mycket spänning så det känns i hela kroppen;))

nu snart måste jag kidnappa Kråke så vi kan resa till dej (har ju lovat henne att vi ska åka tillsammans)

kramdufina
Vida

gittan sa...

Men du vilken vacker dukning du gjort, gillar headern <3 <3 <3

Mys och hemtrevnad sa...

lycka till med din butik, hoppas jag får tillfälle att åka dit någongång! Älskar din blogg och är glad att du fortsätter som förr...kramis semlan

Yvonne sa...

Det är en högtidsstund när jag går in på din blogg, från min blogglista.
Du har så fint och är så kreativ och får till det så fantastiskt. Du måste ha det finaste hemmet i bloggvärlden. Jag tappar liksom andan när jag ser dina bilder. Du får inte ändra till en shop-sida. Snälla.
Hälsningar Yvonne

Bleu Chine sa...

Hello from France ! I did not succeed in using the translation mode.. I regret not to understand your language.. all is so beautiful ! You have nothing to envy to French "chic".

Anna på Annas Hotell sa...

Underbara Goa, Visst är vi båda priviligerade som får möjligheter att träffa alla dessa fantastiskta människor som finns! Energigivande, härliga och inspirerande möten!!! Jag är så glad för din skull. När jag får en minut över lovar jag att komma och hälsa på som vi bestämde för hur länge sedan som helst ;) Sköt om dig och de dina så länge!

Cindy@Cutepinkstuff sa...

LOVE the doors and lace!