Just do it!

Just do it!

tisdag 9 mars 2010

Hej alla mina kära!

Oj, oj...idag tänker jag bekänna att jag är...heltokig!
Japp, så om ni har tvivlat innan, kan ni sluta med det, för nu är det konstaterat. Av mig själv dessutom, så det är på riktigt..:)

Alltså igår morse då säger Hilmir..."mamma, jag skulle vilja ändra i mitt rum". Och jag liksom hoppade till, för detta är något man inte hör i hemmet Island. Snarare tvärtom, att jag ändrar för mycket!...hur det nog kommer sig..;)
I alla fall, så var det bara att dra upp ärmarna och börja ändra. Så ner med byrå, måla byrå, upp med bord, måla bord. In med grejer, ut med grejer. Av med dörrar, upp med draperi...etc. etc.
Japp och helt plötsligt idag bara stannade jag till och fick världens bästa idé till matrummet!... apropå ingenting!
Jisses, klart att man är tokig, på riktigt! Det tar liksom aldrig slut!!!
Så nu ska jag värma upp mig lite och sen greppa tag i mannen, som precis kommit hem efter en natt borta. Och vet ni, det första han sa när han såg byrån..."Vem hjälpte dig ner med den"?? Jag vrider på mig lite.
-Har du gjort det själv?
-Ja, fast det gick jättebra!
Men, du har ont i ryggen!?!
Jag viker med blicken och...
-Ja, men bara lite. Och alltså, det är värt det!
Sen fick jag en riktig eftermiddags utskällning, om att när han är borta några timmar, (som han kallar det), då är jag tvungen att vända upp och ner på hela huset!?!...utan att alls tänka på hur illa det kan gå, när jag bär en byrå nerför trappan, alldeles själv! Hur jag kan ramla och jag vet inte vad! Och jag stammar lite tyst, att det inte var nån fara eftersom jag backade ner. Fast det borde jag inte sagt, för då liksom växte hans ögon och rösten blev skrikig..."BACKADE du nerför trappan?!?! Är du galen?! Hade det inte varit vettigare att låta byrån falla om nåt hade gått fel!?!"
Ja, ni fattar! Skillnaden mellan kvinnor och män, fick ett utlopp helt enkelt, en liten stund..;) för att avslutas med orden...
"Ja, ja..jag älskar dig också.."..:)

Och jag menar, vaddå?!? Det gick ju bra!

Men, som sagt, när infallen kommer, så är det bara att köra på. Och, det var trots allt sonen som bad om det och inte kan man väl vänta då, eller?!?..;)

Och ryggen, den blir nog bra innan jag gifter om mig..:)))

Så lite bilder på byrån som bytt plats och färg och som fortfarande håller ett hårt grepp om vänster sida ländrygg..

Så såg den ut innan, och den passade jättebra i ett pojkrum.
Men nu är den tiden förbi..;)för nu, får den förvara massa saker som jag vill "vila från"
över sommaren..:)

Puss och kram och massa värme till er alla mina änglar!
Ni är bäst!

-Finally, I would like to send my love to , Tracey, who wrote the most wonderful things about my blog, yesterday!
Thank you so, so much dear friend!
And to all my new followers, thanks to Tracey...
I welcome you aboard!
...and hope you´ll enjoy my roller coaster-journey in my White Licorice world..:)
All my love to you...

27 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Så snyggt så!

det gäller att smida medan järnet är varmt..heter det ju!..
inte varje dag en son i huset vill ha hjälp förstår jag..
Ha det gottis!
Kram Sanne..

Vintage House sa...

Vilken energie du har:)
att du klarade av byrån själv, men när man har fått för sig något då vill man ju bara tuta och köra...
Byrån blev härlig och underbara bilder...
hoppas du har haft en mysig dag i solen:)
kram
sandra

tinemor sa...

Hi, hi
Jeg kjenner meg igjen.
"Når katten er borte danser musene på bordet", som vi sier i Norge..
Det er nok ofte jeg omrokerer og flytter, når mannnen er på nattejobb.
Byrån/skuffekomoden ble kjempefin/underbar i hvitt også.
God bedring med ryggen :-)
Kram

Anci sa...

Jag kan trösta dig med att du är inte ensam om att vara heltokig :)

Roligt med energin du har. Det händer massor hos dig och vad fint det är !

Men du, lova att ta det lite lugnt så att du inte gör dig illa.

Kram
Anci

Rummet för välbefinnande sa...

Himmel så lika vi är...... Bara sitter här och nickar och skrattar om vartannat! För många år sedan bar jag en skänk alldeles själv, från källaren till köket. SÅÅÅÅ tungt, men jag tog ett trappsteg i taget och hade jag klarat ett så borde jag ju rimligtvis klara ett till, och hade jag klarat två så skulle jag ju klara två till osv.
Måste nog skriva om detta nån gång tror jag. Liksom rensa min kropp från denna händelse *ler*

Så vackert så det bara durar i kroppen på mig.

Ha det fint kära du!
Kram Mia

Marie sa...

Hihi, vi är nog många som läser ditt inlägg och nickar igenkännande. Klart man måste greja med en gång när man får en bra idé!!!!! Ser din T framför mig när han "skäller ut dig", du kan ju hälsa han att min J hade reagerat likadant. Han blir heltokig på mig ibland, hihi. Fast man måste ju ändå säga att både du och jag har världens snällaste män som låter oss greja och som alltid ställer upp och hejar på!!!!!!!!

Resultatet blev kalasfint, underbara bilder!

Puss på dig min solstråle!
Kramar Marie

Norregård sa...

Gùa, så fiiiiiiiint!!
Visst kan man vända upp och ner på huset på några timmar.....
Jag kasar mina möbler på mattor, fram och tillbaka och kanske ett varav till;o)
Underbart pojkrum, skulle vilja att Filip hade det så i sitt rum...
Det bästa till min bästa!!

Kram Kram Malin

Önskedrömmar i hvitt sa...

Oj,oj,oj!
Det kallas inte galet: det kallas att vara snabb i vändningarna och då kan väl inte en lusig gammal knarrande rygg hindra en, eller hur?
Det blev jättefint!
Kram på dig din galna toka ;-)
Maria

mysiga heestrand sa...

Hej Gua!
Du är helt underbar. Jag hade gjort likadant om det vore jag. Jag förstår om sonen ville förändra så hänger du på.
Det blev jättefint med byrån.
Kram Marita i Heestrand

gittan sa...

"fniss" skulle kunnat var jag och min make "tss" fast jag backar inte ner... byrån är ursnygg och spegeln till, vill ha!
Kram

Rosor och Spetsar sa...

Så fin den blev byrån, när jag började läsa om den såg jag en bild i mitt huvud på en liten nätt byrå. Att vi som är lite tokiga är så lika, för jag ser ju att vi är ganska många som inte kan släppa en ide när den kommer farande.
Underbar spegel också förresten.
Ta nu hand om dig och din rygg.
Ktam
Annelie

Jacqueline @ HOME sa...

Dear Gua,
Your images are, as usual, absolutely wonderful.
The chest of drawers is fantastic and, I love the wicker trunk. Fabulous. XXXX

ciasbutik sa...

Hoppas att ryggen repar sig snart. Vill tipsa om en tävling på min blogg. Du kan vinna en superfin bak och dessertbok! Att baka sliter inte ut ryggen. www.ciasbutikblogg.se Dragning på torsdag. Ha en bra dag, cia

Anonym sa...

Hihi jag sitter här och ler så där igenkännande...Vi kvinnor är allt bra olika männen, det är nog inte alltid så lätt att förstå sig på oss kvinnor.
Så snyggt det blev med byrån i matrummet, men du...bar DEN stora "pjäsen" nerför trappen? Den måste ju väga ett ton! Minst.

Ha en bra dag
Kram Pernilla

Västbacken sa...

Hej!

Jag läser ALLTID din blogg och du skriver så fantastiskt och har ljuvliga bilder.

En sån byrå som du visar har jag också. Den är exakt likadan och min kommer här uppifrån Tornedalen.

Ha det bra

Lotta

Vida sa...

- men herregud, det var inte precis någon liten byrå du tog ner för trappan...skulle oxå ha skällt en stund innan jag medgav att det blev jätteläckert...
- förstår din otålighet, jag brukar iallafall hålla mej till ett plan och använda en trasmatta och kasa runt pinalerna med..hihi

- så vackert med spegeln och den skira växten...

Vila din rygg idag vännen
Kram Vida

Unknown sa...

Det blev ett mycket lyckat resultat.

Men men, hur stark är du lilla Gúa?????
Visst kan man göra mycket på ren vilja men du är ju rena Pippi!!!!!

Vilken tur att det gick bra och att ryggen höll!

Spännande att se vilken idé som poppade upp i ditt huvud betr matrummet????

Men snälla Gúa, ta en liten stunds paus och bara njut av allt det vackra du skapat i ditt hem.
Du har så mycket energi och så mycket idéer att du går på som ett Duracell batteri.
Jag hoppas att du hinner ladda dina batterier mitt i all energi flödet.....
Vill bara ditt bästa vännen.

Så ta en paus idag och bara va, ta in allt det vackra som du har omkring dig, njut och tänk goda tankar om dig själv och hur duktig, kreativ och påhittig då är.
Ditt hem är så underbart!!!!!

Ha det bäst!
Kramisar Jeanette

Made in Persbo...Carina sa...

Men kära Gua! Bar du DEN byrån nedför trappan själv!? Jag får nog hålla med din man att du är helgalen och du ska vara RÄDD om DIG!
...men grymt snyggt blev det i alla fall ;)

Kraaaam raring!
Carina

Anonym sa...

U N D E R B A R T !

Som vanligt.

Unknown sa...

You are so welcome Gua...it was my pleasure to feature your BEAUTIFUL blog...I come to your blog often just for a "pick me up" because your images and photography are such a joy to look at :)

All of your changes look great!

:) T

Viveka på Humlebacken sa...

Japp, till sommaren får det faktiskt bli av! Du kan ta med dig maken, så får vi träffa honom också, han verkar helt ljuvlig av din blogg att döma:)
kram och puss

Mollys sa...

Du har det absolut finaste hem jag någonsin sett, det är så roligt att öppna din sida och se vad du hittat på. Fortsätt med det....är säker på att det glädjer många.
Kram Carina.

Irene b sa...

absolutely wonderful! I'll follow your incredible blog : thanks for share these images

myletterstoemily sa...

i've never seen so many beautiful
pieces in one blog.

thank you.

don't worry about visiting
mine...no pictures.

Rebecca sa...

Hello
I came over via French Larkspur, Tracey and I live near each other and she is a sweety!
I love your photography and of course all the white. I will be back often as I have become a follower.
Blessings
Rebecca

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, det man vill det kan man!!! Kosta vad det kosta vill men vilken snäll man du har då, som "bara " blev upprörd över hur illa det kan ha gått och inte det faktum att du gör om hela tiden, min bara suckar och skulle jag vara så korkad att jag frågar om vi inte skulle ta och göra si el så hinner jag inte ens avsluta min mening förrrän han säger NEJ. Fast, när det väl är klart brukar han för det mesta tycka det blev ok: )

Hela ditt hem är så vackert och du har känsla utöver det vanliga för det vackra! Och vilken energi, jag är inte så förtjust i att måla, tyvärr...Mari.

Snäckskalsdalen. sa...

Bra jobbat! Tur det gick som det gick! Vacker byrå!
Agneta